زراعت و اصلاح نباتات

از آنجایی که زراعت واصلاح نباتات یکی از گرایش های اساسی در علوم کشاورزی است؛اما در این وبلاگ اکثریت مطالب مربوط به علم زراعت می باشد.

زراعت و اصلاح نباتات

از آنجایی که زراعت واصلاح نباتات یکی از گرایش های اساسی در علوم کشاورزی است؛اما در این وبلاگ اکثریت مطالب مربوط به علم زراعت می باشد.

۱۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

نرم افزار های اندروید کشاورزی

| سه شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۴:۰۳ ب.ظ

 

Image result for ‫نرم افزارهای اندروید رایگان زراعت‬‎

 

 

امروزه به علت انتقال آسان و سریع اطلاعات، استفاده از برنامه ها و نرم افزارهای با فرمت های متنوع روز به روز در حال گسترش است؛که هر کدام به مقاصد گوناگونی برنامه نویسی شده اند.ما در این پست نیز به منظور گسترش علمی و عملی کشاورزی چند نرم افزار را با هدف یادگیری و آموزش و به کارگیری علم کشاورزی در زندگی روزمره برای شما عزیزان بارگذاری کرده ایم که امید است مورد نیاز شما باشد مورد توجه شما قرار گیرد.

نرم افزار فهرست سموم مجاز کشور

| دوشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۰۸ ب.ظ

 

Image result for ‫دانلود برنامه اندروید سموم مجاز کشور‬‎

 

 

این نرم افزار به درخواست شرکت کاوش کیمیای کرمان با اجازه رسمی از سازمان حفظ نباتات کشور و طبق متن رسمی فهرست سموم مجاز کشور تهیه شده است.
این نرم افزار جهت تسهیل دسترسی دست اندرکاران کشاورزی به این مرجع عرضه شده است و برای تجویز سموم بدون نظر گیاه پزشک توصیه نمیشود. شرکت مسئولیتی در قبال اینگونه تجویز نخواهد داشت.
   

 

نرم افزار اندروید شناسایی علف های هرز

| دوشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۱ ق.ظ


 

یکی از عوامل بسیار مهم که در به ثمر رسیدن محصول با حداکثر عملکرد کمی و کیفی  آن نقش بسیار مهمی دارد بحث علفهای هرز و چگونگی مبارزه و کنترل آنها در سطح مزارع و باغات می باشد.

به همین منظور نرم افزار شناسایی و چگونگی مبارزه با علفهای هرز برای استفاده شما در ادامه مطلب به طور کاملا رایگان قرار داده شده است؛هرچند که اینگونه برنامه ها در کافه بازار و امثال آن بصورت پولی قابل دانلود و استفاده می باشد.

 

 

 

Image result for ‫نرم افزار اندروید شناسایی علف های هرز‬‎

 

انلود نرم افزار چغندرقند (Beta vulgaris)

| دوشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۴۸ ق.ظ


دانلود نرم افزار کشاورزی

 

 

چغندر قند با نام علمی Beta vulgaris  گیاهی است دو ساله از فامیلی اسفناج یا chenopediceae  که به صورت گیاهی دوساله زراعت میشود . چغندر گیاهی است دو ساله که تحت تاثیر سرمای شدید در سال اول نیز به گل مینشیند .
برگ این گیاه شبیه برگ چغندر برگی است و تا پایان دوره رویشی به حالت طوقه ای باقی میماند برگها دارای دمبرگها طویل ، بیضوی شکل و تا حدودی به رنگ سرخ تا سبز دیده می شود بین برگ و رنگ ریشه همبستگی وجود دارد .

در این پست 19 فیلم آفات کشاورزی - حشره شناسی قرار داده شده است.خواهشا نطر خود را در رابطه با این چند فیلم مرقوم بفرمایید.

در ضمن به منظور دانلود هر مورد از فیلم ها روی تصویر مربوطه کلیک نمایید.
 

 

 

پرورش گل بصورت هیدروپونیک

| جمعه, ۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰۴:۱۶ ب.ظ

 

 

Image result for ‫پرورش گل در گلخانه هیدروپونیک‬‎

 


 

زمین و خاک مساعد برای پرورش گل رز :

 

برای آنکه بتوان یک باغ گل رز احداث کرد یا آنکه بوته هایی را که در باغچه یا حاشیه خا میکارند بطور کامل نمو کرده و از همه جهت جالب توجه باشد ، باید دید گل رز در چه نوع خاک بهتر از سایر گلها تغذیه کرده و میتواند در آنجا تا حد طبیعی رشد و پرورش یافته زیبایی طبیعی خود را نمایان سازد . بهترین زمین برای کاشتن گل سُرخ ها زمینی است که دارای خاک رسی و شنی تازه باشد .

 

فیلم پرورش گوجه فرنگی گلخانه ای

| جمعه, ۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۵۶ ب.ظ

در این پست فیلمی از پرورش گوجه فرنگی گلخانه ای قرار داده شده است که امید است منجر به کارافرینی در زمینه تولید و پرورش این گیاه پربازده و سودآور گلخانه ای بشود.

 


 
 

 

طرح توجیهی پرورش گل و گیاه در گلخانه

| جمعه, ۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰۲:۰۷ ب.ظ


در این پست به بررسی پرورش گل و گیاه در گلخانه می پردازیم و در ادامه نیز دو طرح توجیهی پرورش گل و گیاه قرار داده ایم.

 

Image result for ‫پرورش گل و گیاه در گلخانه‬‎

 

 

مقدمه ای در مورد پرورش گل و گیاه :

توجه و علاقه انسان ها به گل و نقش گیاهان در زندگی بشر موضوعی کاملا شناخته شده است. گل از دیر باز به عنوان نمادی برای ابراز عشق و محبت و همچنین ابزاری برای ادای احترام شناخته شده است. چنانکه در اوایل قرن بیستم ، بقایای دسته ای از گل های بریده در مقبره فرعون کشف شد که متعلق به هزار سال پیش از میلاد مسیح بود.
هر بخش از اندام های مختلف گیاهان زیبایی خاص خود را داراست . به این جهت استفاده از گل های بریده به موازات توجه به انواع گیاهان آپارتمانی دارای رونق فراوان است. همچنین به دلیل افزایش روزافزون شهر نشینی و خصوصا آپارتمان نشینی و دوری هر چه بیشتر افراد از طبیعت ، میل به نگهداری از گیاهان در محیط آپارتمان افزایش بیش از پیشی یافته است.
علاوه بر تقاضای بازار داخلی برای انواع گل ها و گیاهان زینتی با در نظر داشتن حجم زیاد تقاضا در عرصه بین‌المللی و موقعیت جغرافیایی و اقلیمی مناسب ایران برای کشت انواع گیاهان ، پرورش و صادرات انواع گل و گیاهان زینتی می‌تواند سهم کشور را در بازار تجارت این محصولات ارتقا بخشیده و موجب عاید شدن درآمد ارزی مناسبی برای اقتصاد کشور گردد.
اجرای این طرح به عنوان یک فعالیت تولیدی ، ضمن اینکه گامی به سوی افزایش توان تولیــد و صادرات کشور  در بخش محصولات کشاورزی به شمار می‌رود، می‌تواند بســــترساز اشتغال به کار نیروهای متخصص ( خصوصا در علوم کشاورزی ) و فاقد تخصص گردد. ضمن اینکه بانوان کارآفرین نیز می‌توانند با پیاده سازی این طرح، گامی در جهت توسعه میهن بردارند؛انشاءالله.

پرورش قارچ صدفی و دکمه ای (ppt)

| جمعه, ۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۴۱ ب.ظ

 

در این پست که در ارتباط با موضوع پرورش قارچ می باشد، پنج پاورپوینت قرار داده ایم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.


 

 

دانلود پاورپوینت اول

 

طرح توجیهی پرورش قـارچ خوراکـی

| پنجشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۵، ۰۲:۲۳ ب.ظ


 

ورود صنعت پرورش قارچ به ایران حدود 50 سال پیش اتفاق افتاد که متاسفانه با گذشت این سالها و با وجود شرایط مناسب آب و هوایی برای این کار و تولید تقریبا صد در صدی مواد اولیه مورد نیاز در کشور، هنوز این صنعت به خوبی در کشورمان جای خود را پیدا نکرده است و با تمامی تلاشهایی که دانشگاه های مختلف کشور از جمله دانشگاه فردوسی مشهد برای گسترش و بهبود کشت در این زمینه انجام داده اند هنوز سازمان یا انجمنی وجود ندارد که افراد بتوانند برای مشاوره و راهنمایی برای ورود به این عرصه به عنوان پشتیبان روی آن حساب کنند و وقت و سرمایه و به عبارتی زندگی خود را برروی این کار بگذارند.