زراعت و اصلاح نباتات

از آنجایی که زراعت واصلاح نباتات یکی از گرایش های اساسی در علوم کشاورزی است؛اما در این وبلاگ اکثریت مطالب مربوط به علم زراعت می باشد.

زراعت و اصلاح نباتات

از آنجایی که زراعت واصلاح نباتات یکی از گرایش های اساسی در علوم کشاورزی است؛اما در این وبلاگ اکثریت مطالب مربوط به علم زراعت می باشد.

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

نرم افزار اندروید فهرست سموم مجاز

| يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۲۷ ب.ظ

سموم مجاز کشور

 

تعداد سموم ثبت شده در کشور 258 قلم است که شامل حشره کش ها (26٪)، علف کش ها (33٪)، قارچکش ها(21٪)، کنه کش ها (5٪)، موش کشها (7٪) و سایر سموم (8٪) می شوند.از کل 14000000هکتار وسعت  اراضی کشاورزی ایران به ازای هر هکتار 780/0 کیلوگرم  ماده ی موثره  انواع سموم دفع آفات نباتی مصرف میشود که در مقایسه با آمارهای جهانی آمار فوق العاده بالایی است.

نرم افزار اندروید فرهنگ گل و گیاهان

| يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۳۶ ب.ظ

فرهنگ گل و گیاه
 

 

 

این نرم افزار شامل بسیاری از گیاهان آپارتمانی همراه با نام فارسی،علمی،تیره و خانواده می باشد که اطلاعات جامع اما به صورت خلاصه در اختیار شما قرار می دهد.

 

دانلود نرم افزار اندروید گیاهان آپارتمانی

| يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۴۹ ب.ظ

گل اپارتمانی

 

شرایط نگهداری از گیاهان آپارتمانی :

آبیاری:
میزان آبیاری به عواملی از قبیل دما، جریان هوا، نوع خاک و اندازه گلدان بستگی دارد.
گلدان در زمستان (فصل استراحت)،زمانی که جریان هوا به آهستگی صورت میگیرد،زمانی که  خاک گلدان سنگین است؛ به آبیاری کمتری نیاز دارد.
درتابستان وبهار(فصل رشد)، جریان هوای سریع، خاک سبک، اندازه گلدان بزرگتر و تازه عوض شده باشد؛ به آبیاری بیشتری نیاز دارد.
بهترین زمان آبیاری گیاه زمانی است که خاک گلدان خشک باشد. تشخیص این خشکی با لمس خاک و قهوه ای روشن بودن رنگ خاک میسر است.
میزان آبیاری در هر نوبت آبیاری باید به حدی باشد که از سوراخ های کف گلدان آب بیرون بیاید در این لحظه آبیاری را متوقف می کنند.

طرح توجیهی احداث باغ زیتون

| شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۳۰ ب.ظ

زیتون


 

 

زیتون از شاخه گیاهان گلدار، جدا گلبرگ و از تیره زیتونیان(oleaceae ) است. زیتون گیاهی است همیشه سبز با عمر زیاد که می توان به اصطلاح آنرا درخت ابدی دانست و در صورتی که تنه اصلی این درخت از بین برود زندگی مجددش را با رویش پاجوش ها ادامه می دهد.

آب و هوا:

زیتون با اقلیم های مدیترانه ای و شبه مدیترانه ای سازگار است. زیتون در مناطقی بهترین عملکرد را خواهد داشت که دارای زمستان هایی معتدل و تابستان هایی گرم و خشک و طولانی باشند. زیتون به یخبندان های شدید حساس است اما این دما در دوران رشد گیاه فرق می کند، گیاهان جوان تا 9- درجه سانتیگراد و درختان مسن تر تا 12 - درجه سانتیگراد را تحمل می کنند.

طرح توجیهی احداث باغ پسته

| شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۰۹ ب.ظ

پسته کاری

 

 


پسته گیاهی است که از دیر باز در نقاط مختلف ایران مورد کشت و زراعت قرار می گرفته است. جنگل های وحشی و خودروی پسته در ناحیه شمال شرقی ایران ونواحی هم مرز با ترکمنستان وافغانستان پیشینه ای باستانی دارد وتصور می رود که درخت پسته حدود  4 - 3  هزار سال قبل در ایران اهلی شده ومورد کشت وکار قرار گرفته است.

دانلود نرم افزار اطلس گیاهان

| جمعه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۲۳ ب.ظ

اطلس گیاهان

 

در این پست برای شما نرم افزار اطلس گیاهان را آماده دانلود کرده ایم که توسط آن شما به اطلاعات کامل در مورد خواص دارویی ، خواص غذایی و ضررهای احتمالی انواع گیاهان ، میوه ها و سبزیجات آشنا خواهید شد. پس شما علاوه بر در مان برخی از بیماریها با روشها مبتلا نشدن با انها هم آشنا می شوید.

دانلود برنامه اندروید پرورش قارچ

| جمعه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۶ ب.ظ

 

 


 

ورود صنعت پرورش قارچ به ایران حدود 50 سال پیش اتفاق افتاد که متاسفانه با گذشت این سالها و با وجود شرایط مناسب آب و هوایی برای این کار و تولید تقریبا صد در صدی مواد اولیه مورد نیاز در کشور، هنوز این صنعت به خوبی در کشورمان جای خود را پیدا نکرده است و با تمامی تلاشهایی که دانشگاه های مختلف کشور از جمله دانشگاه فردوسی مشهد برای گسترش و بهبود کشت در این زمینه انجام داده اند هنوز سازمان یا انجمنی وجود ندارد که افراد بتوانند برای مشاوره و راهنمایی برای ورود به این عرصه به عنوان پشتیبان روی آن حساب کنند و وقت و سرمایه و به عبارتی زندگی خود را برروی این کار بگذارند

.

البته نه تنها سازمانی وجود ندارد بلکه حتی کتاب و یا منبعی هم وجود ندارد که افراد بتوانند با مطالعه آن کار را به صورت کاربردی فراگرفته و شروع به کار کنند البته تمامی این مشکلات و کمبودها باعث شده است که بازار قارچ ایران اشباع نشده و جای بسیار برای فعالیتهای جدید و تولید کنندگان بیشتر وجود داشته باشد و در واقع اگر فردی بتواند علم و تجربه لازم در این زمینه را به دست آورد هرچند که با سختی هایی مواجه شود و خود را به مرحله تولید در حد نیمه صنعتی برساند؛ به امید خدا آینده روشنی را در پیش رو خواهد داشت.

 

در ادامه نیز برنامه اندروید پرورش قارچ را بصورت کاملا رایگان قرار داده ایم که امیدواریم مورد استفاده شما قرار بگیرد.