زراعت و اصلاح نباتات

از آنجایی که زراعت واصلاح نباتات یکی از گرایش های اساسی در علوم کشاورزی است؛اما در این وبلاگ اکثریت مطالب مربوط به علم زراعت می باشد.

زراعت و اصلاح نباتات

از آنجایی که زراعت واصلاح نباتات یکی از گرایش های اساسی در علوم کشاورزی است؛اما در این وبلاگ اکثریت مطالب مربوط به علم زراعت می باشد.

پرورش گل بصورت هیدروپونیک

| جمعه, ۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰۴:۱۶ ب.ظ

 

 

Image result for ‫پرورش گل در گلخانه هیدروپونیک‬‎

 


 

زمین و خاک مساعد برای پرورش گل رز :

 

برای آنکه بتوان یک باغ گل رز احداث کرد یا آنکه بوته هایی را که در باغچه یا حاشیه خا میکارند بطور کامل نمو کرده و از همه جهت جالب توجه باشد ، باید دید گل رز در چه نوع خاک بهتر از سایر گلها تغذیه کرده و میتواند در آنجا تا حد طبیعی رشد و پرورش یافته زیبایی طبیعی خود را نمایان سازد . بهترین زمین برای کاشتن گل سُرخ ها زمینی است که دارای خاک رسی و شنی تازه باشد .

 

کشت هیدروپونیک گل رز :

 

اساس این روش کشت بر عدم استفاده از خاک و تأمین مواد غذایی مورد نیاز گیاه از طریق آب و محلولهای غذایی استوار است. در واقع کشت بدون خاک ، قرار گیری ریشه گیاه در یک محیط ثابت، محلول غذایی جاری و هوادهی شده، بستر غیرآلی( مانند پرلیت) و یا دربستری با مواد آلی مانند پیت ماس است.

کشت به روش هیدرو پونیک در داخل و خارج گلخانه امکان دارد.

کنترل دما، رطوبت و مدیریت سایر فاکتور ها در داخل گلخانه، چه در کشت خاکی، چه در کشت بدون خاک یکسان است. تفاوت عمده به  سیستم حمایت فیزیکی گیاه و روش ارائه آب و مواد غذایی مربوط می شود.

 

 

 

 

 

طرح توجیهی تولید و پرورش گل رز در گلخانه های هیدروپونیک

 

 

 

دانلود فیلم

 

 

 

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">