زراعت و اصلاح نباتات

از آنجایی که زراعت واصلاح نباتات یکی از گرایش های اساسی در علوم کشاورزی است؛اما در این وبلاگ اکثریت مطالب مربوط به علم زراعت می باشد.

زراعت و اصلاح نباتات

از آنجایی که زراعت واصلاح نباتات یکی از گرایش های اساسی در علوم کشاورزی است؛اما در این وبلاگ اکثریت مطالب مربوط به علم زراعت می باشد.

 

 

 

در سراسر دنیا بسته به موقعیت جغرافیایی و نیازهای منطقه و سیاست‌های کشاورزی محصولات مختلفی در گلخانه‌ها کشت و بر حسب برنامه‌ریزی‌ها، مورد استفاده داخلی قرار گرفته یا صادر می‌شوند. دامنه تولید محصولات گلخانه‌ای وسیع است؛ از انواع گل‌های شاخه‌بریده گرفته تا کاهو و سبزی و توت‌فرنگی و هندوانه. در ایران البته کمتر سبزیجات و صیفی‌هایی مانند هندوانه و طالبی یا کدو در گلخانه‌ها کشت می‌شود. به‌نظر می‌رسد مهم‌ترین عامل احداث گلخانه سودآوری آن باشد، پس مهم‌ترین عاملی که محصول مورد کشت را تعیین می‌کند صرف نظر از شرایط اقلیمی، میزان سود آوری آن محصول برای گلخانه‌دار است. کشت‌وکار گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین کسب‌‌وکارهای دنیای امروز است که موازی با اهداف جهانی انرژی پیش می‌رود و سعی در به حداقل رساندن مصارف آن دارد. ضمن این که تولیدات گلخانه‌ای نسبت به کشاورزی سنتی بازده بالاتری نیز دارند و به همین دلیل تقاضای بازار جهانی برای آنها بیشتر است، به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود این صنعت در سال‌های آینده رشد چشمگیری پیدا کند. طبق آمارهای منتشرشده، تجارت گلخانه‌ای تا سال ۲۰۲۰ با نرخ رشد سالانه ۸,۸ درصد به ارزشی برابر با ۲۹. ۶۴ میلیارد دلار می‌‌رسد.

 

در این میان، به‌ویژه سیستم‌های گرمایشی و گلخانه‌های شیشه‌ای بزرگ‌ترین سهم را در این بازار طی سال‌های اخیر داشته‌اند. همچنین در سال ۲۰۱۵ میوه‌ها و سبزیجات گلخانه‌ای حداکثر سهم بازار را به خود اختصاص داده بودند و انتظار می‌رود که در سال‌های آتی نیز بیشترین سهم در محصولات گلخانه‌ای از آنِ میوه و سبزی باشد.

 


 

 

دانلود طرح توجیهی

 

 

 

 

 

نظرات  (۱)

  • اصلاح طرح لبخند
  • 
    عالی است مطلب گردآوری شده شده توسط
    شما بی نهایت خوب تصنیف شده است و من مطمئن هستم
    که این پست از باب هنگفت از وبلاگ نویسان دلپذیر
    است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">