زراعت و اصلاح نباتات

از آنجایی که زراعت واصلاح نباتات یکی از گرایش های اساسی در علوم کشاورزی است؛اما در این وبلاگ اکثریت مطالب مربوط به علم زراعت می باشد.

زراعت و اصلاح نباتات

از آنجایی که زراعت واصلاح نباتات یکی از گرایش های اساسی در علوم کشاورزی است؛اما در این وبلاگ اکثریت مطالب مربوط به علم زراعت می باشد.

طرح توجیهی احداث باغ زیتون

| شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۳۰ ب.ظ

زیتون


 

 

زیتون از شاخه گیاهان گلدار، جدا گلبرگ و از تیره زیتونیان(oleaceae ) است. زیتون گیاهی است همیشه سبز با عمر زیاد که می توان به اصطلاح آنرا درخت ابدی دانست و در صورتی که تنه اصلی این درخت از بین برود زندگی مجددش را با رویش پاجوش ها ادامه می دهد.

آب و هوا:

زیتون با اقلیم های مدیترانه ای و شبه مدیترانه ای سازگار است. زیتون در مناطقی بهترین عملکرد را خواهد داشت که دارای زمستان هایی معتدل و تابستان هایی گرم و خشک و طولانی باشند. زیتون به یخبندان های شدید حساس است اما این دما در دوران رشد گیاه فرق می کند، گیاهان جوان تا 9- درجه سانتیگراد و درختان مسن تر تا 12 - درجه سانتیگراد را تحمل می کنند.

از مهمترین ارقام زیتون در ایران می توان ؛ گوله زیتون، زیتون سیاه، زیتون شامی، خرما زیتون، مارا زیتون و زردزیت یا آوا زیتون را نام برد.

 

طرح های توجیهی احداث باغ زیتون:

 

طرح توجیهی احداث باغ زیتون به متراژ ۵۰ هکتار

 

طرح توجیهی احداث باغ زیتون به متراژ ۱۰۰ هکتار

 

طرح توجیهی احداث باغ زیتون به متراژ ۲۰۰ هکتار

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">